Rita Akkor i verkligheten



Min första klass. Ja, vad ska jag säga... mina elever bosätter sig alltid alldeles förfärligt långt in i mig. Ungefär vid hjärteroten, och nästan hela mitt upptagningsområde och uppfattningsförmåga handlar om att försätta var och en av dem i rörelse, helst långt ifrån mig, och ut i lärandet där de själva får flyga och flaxa, leta och undersöka. Jag vill helst inte knyta banden får hårt kring det jag tycker och tänker utan mer till vad VI ihop tycker och tänker. Det är nästan romantiskt. men det blir lite så när dåtiden skimrar förbi. Jag hittade ett gammalt fotografi. Jag hade dragit ut med min klass på rituppdrag. Jag högläste Selma Lagerlöf och ledargåsen Akka och de andra gässen studerades nu på plats. Jag läste alltid mycket då, och det har jag fortsatt att göra.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback