Min frisör




Idag var jag hos min frisör. Hon såg genast att jag behövde mer än bara sax, kam, hårtvätt, massage, svart kaffe, fön, balsam:
- Du behöver något annat än allt det här? Du behöver prata.

Jag har knappt varit där mer än två minuter. Hon är 26 år. Vi har varit förtrogna kring ditten och datten sedan tre år tillbaka. Hon har full koll. Det är också hon som enväldigt bestämmer hur jag ska se ut.

- Du, kanske ska jag samla det till långt...säger jag.
- Nej, du ska ha kortare...säger hon...
- Kanske lite färg, säger jag...
- Ja, det blir nog fint.
- Vad tror du om...
- Nä, jag tycker att vi tar...

Och som hon tycker blir det... alltid.

Anne-Marie,
som läser min dotter blogg om den
märkliga duvan, försoningen... och tillvarons märkligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback