Jag letar efter förfallet!



Fick tre sms på morgonen. Var är du? Saknar dig på bloggen?
- Här är jag!

Jag är på jakt efter förfallet. Hittade massor av rostiga saker som jag kröp omkring och undersökte. Cyklar hade hämtats upp från vattendjupen. I högar låg det cyklar. Alldeles för sig själv stod en snäckbeklädd motorcykel. Jag kunde göra kopplingarna till mig själv. Jag strävar mot rosten, ringrosten, men allt talar för att naturen vinner över allt de mesta. Rosten äter sig igenom. Snart är ingenting kvar. Hur sätter sig en snäcka fast i en cykel? Hur lång tid tar det? Vad försvinner allt? Det är kretloppet jag sprang idag. Runt sprang jag. Där kan jag vinna i min egen takt och efter eget humör. I ett eget kretslopp. Men det kretslopp jag gestaltar härnedan är ett helt annat kretslopp. Där är jag inte en vinnare.


Det här var jag på jakt efter:



Den sista bilden är lite fin tycker jag. Människan är kreativ. Det känns hoppfullt. Vi hittar nog på en lösning - i bästa fall - för det jordliga klot vi vågar kalla vårt eget.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag är också fast i förfallet. Kanske är det en fysisk reaktion mot att det är så mycket yta omkring oss?



Jag tänker att katastrofer har en terapeutisk inverkan. Rost är en långsam ständigt pågående katastrof.



Är det armeringsjärn på den sista bilden? Känner fågeln min lille vän?

Postat av: Anonym

Klart han skulle gilla din kompis Mats, nästa gång jag förbi byggarbetsplatsen kan jag fråga om jag får låna... A-M ... och ja det är armeringsjärn... Jag blev glad då jag såg den... det fanns en gubbe också... kommer senare i bloggen.. A-M

2009-08-30 @ 22:15:18
Postat av: Mats

Det är värt att fundera över. Lärare bloggar under rasten - svetsaren bygger en fågel av överblivna armeringsjärn!

2009-08-31 @ 17:49:58
URL: http://lumaol.wordpress.com
Postat av: Anonym

VI kanske behöver utlopp för något kreativt emellanåt. Må gott, Anne-Marie

2009-08-31 @ 18:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback