Getingdialog



Jag hade nyligen ett samtal med en person om mina
getingar på balkongen.

- Mina getingar är så vänliga, sa jag. Det verkar som om vi är överens om utrymmet på balkongen.

- Så intressant, sa den jag samtalde med, menar du att ni har bekantat er med varandra.

- Jo, det verkar så, om jag är väldigt försiktig, och går med varliga steg, så kan jag sitta där och läsa, säger jag.

- Jaha, det kan vara så. Getingar känner igen folk på deras dofter, berättade mannen med uppslagsverkskunskaper.

- Jaha, jag förstår, sa jag, jo, jag luktar vänligt och ofarligt tror jag, grubbelfunderade jag.

- Nä, nu är det inte riktigt så, jag sitter ju bredvid dig, och jag tycker du luktar rent illa, sa den uppriktige.

- Va!?!!! Är det så.... jaha, skrek jag i en slags nyupptäckt om mig själv. Luktar jag illa?

- Ja, men det är ju så som det är, folk luktar illa. Väldigt illa, sa personen som läst Parfymen av Suskind.

- Hmmmm, men mina getingar tycker inte det, de tycker att jag luktar vänligt, sa jag en aning ledset.

- Men du är ju hemma och sjuk av getingstick, sa den sannsägande och nu ganska tråkiga samtalspartnern.

- Jo, men det var de där två getingarna som inte tyckte att jag luktade gott, de var de som stack mig, de andra är hur vänliga som helst... protesterade jag.

- Vad gjorde du med de getingarnas som stack dig, frågade den polismyndige.

- Spräjade hårspräj på dem! svarade jag oändligt ärligt.

- Hårspräj????! av vilken sort, utfrågade den misstänksamme.

- Extra strong hårspräj.... viskade jag...

- Vad hände? då sa djurskyddsföreningens ordförande.

- De stannade upp i en rörelse, sedan stod de blixt stilla, väste jag fram.

- Hmmmm, om jag får ge en analys av din situation så är det så att du inte längre har några getingvänner på din balkong...

- ??????????!!!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spräääja på, män inte på jätingarna. Kanske vi kan få många spräjmoln med jätingrapporter. Döm ä' så jädra hämsk-roli' Dä ä'då sant som nå'n tidigare sagt om dej Anne-Marie att du ä då för kluuri mä orda.Ingen kan då förstå vöre dö kan ha vörte som dö vart. Är'e arvä' ällär...???

Hälsninga fra "drottninga"

2009-08-06 @ 08:41:31
Postat av: thord wiman

Hi hi hi, så kul!

Och.

Det kostar ingeting att försöka.

2009-08-06 @ 18:50:36
Postat av: annemarie

Hej igen Thord, har saknat dig här, välkommen hit och skratta, A-M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback