Frökens sommarbrev






ÅH!
Nu sitter jag i skolan igen!
Klassrummet är välkomststädat.
Alla saker från förra terminen hänger på väggarna!
Påminner mig om er, mina elever, alla och envar.

Saknar era röster, era idéer, era skratt,
era synpunkter, era tankar
och

jag saknar
det där springet i benen
som bara ni har, era kepsar,
era glada ansikten. fina örhängen
och det där spontana pratet
som bara vill
komma ut
och berätta.

Min sommar

har varit bra.
Jag har druckit ungefär 214 koppar svart kaffe,
dödat två getingar,
grubblat över en bok som var svår
men rolig att läsa,
ätit frukost på ett Stockholmshotell
med en fantastisk utsikt över
en midsommarhelg
där folk tog båtarna
och begav sig ut i världen,
ja,
kanske inte världen
utan mer Stockholms skärgård.

Jag har ritat i ett fint ritblock,
med pennor i blyerts,
inte suddat en endaste gång,
ätit med pinnar på en restaurang,
skickat 43 sms till en vän i utlandet,
fått fyra riktiga brev,

smakat av tomater av bästa sort,
doppat tårna i en sjö
där bryggan var lång och vinglig,
satt en liten mask på en krok,
druckit saft med riktiga hallon i.

Kort och gott
- haft det skönt!

Nu ser jag fram emot att träffa er,
min klass och utveckla och utmana er,
för framtiden.

Fröken!
A-M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback