Fokus på rätt saker - lärarnas undervisning

Blossing, Blossing.

Jag läser, tänker och självklart så. Det är så spännande att diskutera lärarens undervisning och se effekterna av den, istället för att stirra sig blind på elevernas brister. Jag vill hellre titta på min egen undervisning, förbättra den i samspel med mina elever än att utfärda åtgärdsprogram och utveckla min bristsyn på elevernas förmågor att förstå det jag vill att de ska förstå. Vad behöver jag förbättra? Det är alltid min frågeställning.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: stråhatt

Viss låter det kanske märkligt, men det här inlägget gör mig glad, inspirerad, längtar till jobb, lugnande, förväntansfull, utmanande osv...

Postat av: Anonym

Så bra, det är meningen att utmaningar ska sätta positiv sprätt på oss. Jag är omslutande trygg i att lärarna vill och vet,Anne-Marie

2009-08-09 @ 10:07:36
Postat av: Plura

Vad insiktsfullt. Vore jätte glad om fler lärare hade denna fulla insikt.....

2009-08-09 @ 23:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback