Actiongubben går över gatan



I Norge bad jag om att få stanna och fotografera skyltar. Jag ville så gärna ha älgskylten för den älgen var så söt. Den såg så annorlunda ut. En annan slags älg än den svenska skyltälgen. Men det var svårt att stanna där för alla älgar gick över gatan och vi blev en aning rädda för älgmarscherandet. Jag tänkte inte ens på att fotografera älgarna. Satt mest förstenad och tänkte att - oj så många älgar dom har i Norge, men så olika våra svenska älgar!

Men det var väldigt få actiongubbar som gick över gatan. Där var det ledigt och enkelt att fotografera. Jag letade efter ett övergångsställe för kvinnor, men det fanns det lite längre bort. Jag gillade actiongubbens övergång. Han liknade en Humprey Bogart... tänkte jag lite romantiskt. Som en film.


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback