TROTSA TYNGDLAGEN




Tänker trotsa tyngdlagen och hoppsa fram i tillvaron.

Tänker trotsa tyngdlagen och skratta högt så ofta jag kan.
Tänker trotsa tyngdlagen och titta uppåt mot den höga himlen.
Tänker trotsa tyngdlagen och äta bakelser med mycket chocklad i.
Tänker trotsa tyngdlagen och springa med lätta steg runt ett vatten.
Tänker trotsa tyngdlagen och äta mig mätt på tillvarons utbud.
Tänker trotsa tyngdlagen och hoppa över en vattenpöl.
Tänker trotsa tyngdlagen och stå stadigt med båda fötterna PÅ jorden, inte under eller i den.

Kan fjädern så kan jag!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Är det fjäderna som dansar frai den första scenen i Forrest gump?



Eller den lilla hårda saken som trycks ihop utan att ge upp hoppet om att få sträcka ut sig?



Eller är det den där roliga slinkyfjädern som ålar sig ner för trappor av egen kraft?



Eller är jag alldeles för konkret idag....



ha en skön helg!

Postat av: Anonym

Det är alltsammans i allt det du skriver. En fjäder kan vara alltsammans. En fjäder i hatten är en tanke...A-M

2009-04-18 @ 10:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback