RÄDD





Det är farligt att vara rädd, skrev jag till en god vän.
Rädsla ställer ofta till det, tänkte jag själv då jag blev rädd.

Om man är rädd för att ramla så ramlar man förr eller senare.
Om man är rädd för att bli ensam så blir man mer ensam.
Om man är rädd för att gå vilse ... så upptäcker man snart att det var ganska roligt.
Om man är rädd för att göra fel... så inser man snart att det är blir mer rätt om man går omvägen runt fel.
Om man är rädd för att vara fel ... så kan man tänka att omgivningen gör att man inte kommer till sin rätt.
Om man är rädd för att skratta för högt ... så kan man tänka att "jag gapflabbar för jag tycker det här är kul"
Om man är rädd för tystnaden ... kan man alltid prata för sig själv eller sjunga högt.
Om man är rädd för att steken ska brännas vid i ugnen ... kan man alltid sitta intill ugnen och stirra in i den utan att någonsin vika av från uppdraget att inte bränna vid steken ...
Om man är rädd för brunbjörnar ... kan man alltid undvika skogen.

Jag är en aning rädd för en del saker - försöker vara modig!
Modet gör mig mindre rädd. Människorna runt omkring mig hjälper mig genom att puffa upp mig.
Allt kan man inte göra själv.

Nu ska jag ut och gå vilse...
Har förirrat mig i ord, meningar och kommande krönikor.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Officiell icke-rädd-sång!

http://www.deezer.com/track/9529



Att besegra dämonerna, skulle väl Bergman sagt?

2009-04-10 @ 08:04:02
URL: http://lumaol.wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback