MINIATYREN KROPPEN


I min absolut första klass gjorde jag en massa undervisning av allt möjligt. Jag hittade bilder som jag bad eleverna grubbla kring.
De fick en bild - här Lennart Nilssons bild över en ägglossning inne i en kvinnas kropp.
De fick titta noga på bilden i den bok jag hade, fick en bild att grubbla kring.
Skriv vad du tror du ser på fotografiet.
När alla skrivit vad de tror tittar vi på fotografiet igen.
Vi funderar igen på det vi får uppleva och återknyter till våra föreställningar.
Jag berättar sedan vad det faktiskt är.
Eleverna får skriva hur de uppfattar vad det faktiskt är.
Därefter får eleverna göra en konklusion av det eleverna trodde med det som fotografiet föreställde.
En rolig uppgift.

Jag har gjort detta med ord också.
Fundera på ordet APOSTLAHÄSTAR?

Anne-Marie,
lektion från en årskurs två en gång för länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Mats

"Världens snabbaste spärmije"



Vilken skön känsla att se sig som vinnare i sitt livs viktigaste lopp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback