JAG SÖKER EN FÖRFATTARE

- Jag söker en författare, sa jag då jag besökte en plats där författare ständigt finns.

- Jahaja, vilken författare då, säger den som har informationen om var författarna finns och var de är.

- Tja, en lagom författare, en som sticker ut ur bokhyllan en aning, eller har försvunnit bort och gått vilse, tänker jag.

- Jo, det finns många författare som har stuckit ut men det finns också många författare som stuckit iväg, säger den som vet bättre om författarna.

- Jaha, men en slag uppslagförfattare då, frågar jag lite vilset.

- Jo, tänker du någon författare som har rest iväg? funderar den som har en författar-gps i sin väska.

- Näe, inte riktigt givit sig av, utan mer som klivit in, säger jag och söker ögonkontakt med en uppslagen bok.

- Ja, men dom har liksom kommit och gått, säger den som sorterar in och plockar bort.

- Menar du att de går iväg, som realisationsfigurer och man får prata med dem till halva priset, frågar jag och lägger pannan i djupa meningsfunderingar.

- Njaaaa, kanske inte riktigt, men vad söker du egentligen? frågar den upplysningsorienterade.

- Någon slags kontakt, till vilket pris som helst, säger jag för jag är inte smal i smaken...

- Då kan du ju ta en Kalle Anka..skrattar kartonginslagaren.

- Kalle Anka? Finns han här då? konturritar jag med mina skrivarfingrar...



______________________________________________________________________________________

Anne-Marie!
Sluta genast skriva så här!
Det är ju fullkomligt idiotiskt. Det är valborg, du ska till tandläkaren, bit ihop och ta dig samman, lämna tangentbordet och stryk varje skriven bokstav, tänk utanför ... ta cykeln!



- Bita ihop? Hos tandläkaren?
Det ska jag pröva!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: achris

Bit i alla fall inte tandläkaren!

Trevlig helg!

2009-04-30 @ 10:27:02
Postat av: Kersti

Jag ville skriva något skoj och spirituellt här hos dig men har liksom kommit av mig. Sitter här med en hel dag framför mig och en sol som lyser. Känner mig lite vilsen i våren men det brukar ordna till sig. Kram

Postat av: majvor

Åh jag bara älskar ordlekar! Den senaste som dök upp här hos mig är denna (som ju även innehåller matematik):



EXTRA POLERING

Idag gläds jag åt att vara 5 kilo mindre

än jag var för 2 månader sedan. Om 2 år och 3 månader

är jag ett minne blott.

2009-04-30 @ 14:35:42
Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie



JAA... Greiders dikt är i sitt sammanhang och i alla allmänmänskliga sammanhang världsmedborgarenS. Allt planetariskt liv inkluderar den.

Ditt: till skillnad mot egoism - VIOISM är ett vidunderligt vackert folkligt begrepp som jag ofta tänker en stund på (allt biologiskt liv!).



Vioism: måtte det vindpollineras, spridas, få fäste i sinne efter sinne.



Hi hi hi... dina lekande eruptiva, sprudlande ordliga "utbrott" är både heta som lava och vackra som nyknoppad grönska, skojfriska som vindarna. Så fortsätt - espri absolut!



Ett antal okopplade men vänliga Valborgstankar från en upprymd läsare. Hejsan!

2009-04-30 @ 17:09:21
Postat av: Anonym

Hi hi Thord, härligt att du minns mitt ord - VIOISM - ett ord jag fullkomligt älskar. Du gör mig så glad. Njut av din Valborg. A-M

2009-04-30 @ 17:15:21
Postat av: thord wiman

Jo: när jag ser annorlunda skinn: svart, gult, rött, tänker jag på ordet vioism. Tänker människa. Tänker världsmedborgare. Tänker Thord. Ett rött litet hjärta bland miljarder andra likadana.



Vioism: Det är inte ett ord för hjärnan. Hjärnan glömmer för mycket. Men det är ett ord för hjärtat. Där finns det kvar evigt. (Och hjärtats handlingskraft ska inte undervärderas!).



Ursäkta, jag var tvungen skriva denna parentes bara.

2009-04-30 @ 21:08:04
Postat av: Lena T

Vaa? Tandläkaren på Valborg? Var det akut? Men OK -jag har ju alltid undrat hur din almanacka ser ut?

Tandläkaren på Valborg? Vad bokade du då på 1:a maj?? Tur att det är en "vanlig helg" sedan! Ser fram mot dina promenadfoton från vårhelgen!

2009-05-01 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback