I SLÄKTENS BLICK



Jag famlar och famnar mina minnen. Är i botten av en låda fotografier från förr. Mina barn leker sig fram ur dåtiden, skratten och ståhejet hörs så välbekant, jag nynnar och sjunger över bakbröden jag alltid bakade, ställde fram bullfat till ungarna, bråkade med tvätthögar i alla hörn, och köpte en liten underbart söt musunge till den hungrige ormen som inköpts för en spottstyver, och som försvann ned i en sko som tillhörde mig. Vi fann den precis innan jag ... nåja. Jag är där just nu - i dåtiden. Och min dotters experimenterande med min kamera en gång för länge sedan, och tog ett litet kort av sin mamma genom ett gammalt leksakskaleidoskop. Jag är där... och pustar ut. Burit upp 10 liter mjölk till tonårskillarna som vickar tår i soffhörnen eller kommer in i köket och frågar - har jag växt om dig nu?

Och de har vuxit om mig - och förbi mig!
Minnen. De både låter och luktar.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Tror att jag vet hur det känns.

Postat av: Kersti

Du, jag har gjort lite reklam för din bok hos mig. Började läsa så snart jag kom hem. Om du kikar på inlägget innan tror jag att du känner igen dig.

Glad Påsk!

2009-04-08 @ 17:35:30
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: jos

Jag har också börjat läsa. Vilket vänligt och demokatiskt tonfall du har. Jag är stolt.

2009-04-08 @ 20:07:03
Postat av: Anonym

Läser ni boken? Men gulliga ni - och Jos - kram M-A-M

2009-04-08 @ 20:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback