FRÅGESTÄLLAREN



 
Jag har producerat något jag kallar för VIDEO FÖR PEDAGOGISKA SAMTAL. I fyra videofilmer aktiveras frågor vilka lärare och rektorer kan använda till fokuserade medvetna samtal kring pedagogisk utveckling i skolan. Här är ett utdrag ur det lilla häfte som berör ämnet; Här om det viktiga uppdraget att skapa goda, medvetna och kritiska läsare under hela elevens skolgång - från förskoleklass till årskurs nio.





Anne-Marie Körling: Video för pedagogiska samtal, Bonnier Utbildning.



Frågor är mer intressanta än svaren tänker jag oftast.
Att få frågor visar nyfikenhet och omtanke.
Frågor som är öppna är svarsmöjliga.
Skolfrågor är ofta kontrollfrågor ställda av den som redan vet svaren.



Anne-Marie,
som tittat lite närmare i de saker jag har gjort en gång i tiden. Jag älskar frågor.
Frågor visar att vi tänker och funderar, att vi är nyfikna och utvecklingsbenägna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback