BOKSTÄVERNA LUKTAR GOTT



Imorse for jag förbi ett gammalt men väldigt nytt bageri och köpte det godaste bröd jag någonsin ätit. Jag köpte två bamsestora vitbrödslimpor som doftade ljuvligt gott, och som varma kunde levereras till mina elever, lukten, värmen och det bakade brödet skulle gälla som något större i min undervisning idag. Mina elever njöt och ville äta mer och åka dit och köpa ytterligare bröd. Då insåg jag att jag glömt en liten elev. Och nu skaver det hela i mig. Aj, aj, aldrig glömma de glutenfria bröden, aldrig hasselnötter i tårtor och kakor, alltid höra vilka som inte längre äter godis eller har lovat sig själva att ståndaktigt avstå från sötlakrits, kletiga och kladdiga kolor som river sönder en tand eller två, eller som absolut inte tål att någon äter...

Men nåväl, gjort är gjort, och imorgon tar jag med mig något till de som behövde få annat. Saker och ting går att rätta till och jag tänker rätta till det hela. Lärare kan också få röda bockar i marginalerna.
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback