UTSIKT



Söndagstankar!
Det är vilsamt att bara... låta blicken vandra ut och tankarna vandra in.
Det är vilsamt att bara...vara! Så tänker jag när jag ser det vackra fönstret i det gamla huset. Den vita välstrukna gardinen bäddar in alltsammans med varsamma händer. Jag kan slå mig ned och titta på nästan ingenting och se nästan allt.



Utsikt nummer två är hämtad från Göteborg.

Från hotellets räkmackeavdelning blickade jag ut mot vägarna, människorna och rörelsen. Det kan vara lika vilsamt det. Uppifrån får allt en annan ordning. Världen syns medvetet skapad. Människorna rör sig till och från. Jag brukar följa någon med blicken. Inom synfältet. Därefter har jag ingen aning. Det slår mig att jag alltid tittar efter något litet. En liten detalj. Jag tror jag behöver det lilla. Därför följer jag nog det lilla med blicken. Även om det ser stort ut från början. Man kan välja tänker jag.

Men det här med utsikter... det är inte så märkligt svårt att skaffa sig. Det handlar mest om att se. En ynnest för övrigt. Men det här med insikter... det här en helt annan sak.


Jag siktar mot båda. Utsikt och insikt.



Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag antar att du har en avsikt med både din insikt och din utsikt...

Postat av: annemarie

Avsikt - roligt!

Men nej. Inga avsikter. Anne-Marie

2008-09-28 @ 10:12:15
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback