UPPRIVEN!



Det man river ned måste man bygga upp. Kanske vi har nått botten i skoldebatten nu. Det inre arbetet i skolan fortsätter precis som jag antar att arkitektkontoret här i mitt fotografi har en del att göra.  Detta bygge kräver en hel del insatser men betyder också nya möjligheter, nya planlösningar och nya idéer. Jag väljer envist att se möjligheterna. Riv för ljus skrev Strindberg. Det är också en inre sak. Om man river ned föreställningar så kommer andra saker upp i ljuset. Jag är trött på den ensidighet med vilken skolan förklaras, de brister den har. Jag är en envis och troviss då det gäller skolan. Jag anser att vi måste vara det. För hur ska annars skola, kunskap och framtid förvaltas och begripas av de som går där, ja, jag menar våra elever.

Perspektivet skolbygge  -  visionen att varje dag ska betyda en skillnad för eleverna. Det är dem skolan handlar om och de är de verkliga uppdragsgivarna. Det blir allt mer tydligt då jag inser att de som beslutar inte lever upp till de kvaliteter jag förväntar mig.

Anne-Marie

som väldigt gärna länkar vidare till det uppbyggliga
http://lumaol.wordpress.com/2008/08/31/tuff-och-tydlig/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback