REDAKTIONSMÖTET om bedömningar kap. 8



Redaktionsmötet på mitt förlag handlar inte längre om processen utan om resultatet av den. Det betyder att det processade materialet snart är summerat och publicerat.

Så kan man tänka då det gäller elevernas arbeten också.
Vi ska ägna stor omsorg om processen. När vi har gjort det kan vi publicera vårt arbete.
Men det är en del turer i processen innan vi kan skapa ett resultat.

Om jag rättar, ändrar, lägger till och drar ifrån i mina texter hos förlaget så betyder det att vi är inne i en process kring innehållet. Men målet är att det ska bli en bok. Det vore hemskt om mitt manus genast skulle bedömas som färdigt. Jag tycker att vi alltför ofta ber eleverna skriva något, och vi kräver av en process att det genast ska bli ett resultat.

Jag skiljer på processarbeten och publicerade arbeten.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

En sån eländig bild!



I >Göteborg skulle de sagt att hjärtat blör!



Jag tror att din bok blir allt annat än en uppvisning i lydnad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback