ORD PÅ VÄGGEN är ord på vägen



Mitt emot mitt hemma rivs det ned. Det rivs för det nya. Det gamla industriområdet ska bli bostadsområde med utsikt över vattnet. Det nedrivna området är en tummelplats för väggmålningar. Orden klistras fast i betongen. De lyser emot mig. Kär lek... kärlek står det där jag vandrar förbi. Det är ett vackert ord. Mitt i det nedrivna kan något byggas upp. 



Men bland det nedrivna finns små saker att ta hand om. I mitt kvarter finns det en liten vintageaffär för blommor som kommit på avvägar och behöver andras omvårdnad, och eventuellt en ny bostad. Denna lilla kaktus är en kärleksgåva från Karelen. Så spännande tänker jag. Kärleksgåva från Karelen! Det är nästan en egen liten berättelse. Jag tänker - så många små spår människan lämnar efter sig.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback