BERÖRA MED RÖSTEN - Högläsa!

 
Alltid högläsning i klassen.
Utmärkta högläsningsböcker är de böcker läraren kan, tycker om och gärna vill ge till en lyssnare.
Min lilla fyra och jag har hitills läst

Gunilla Borén Trollets hjärta, en konstsaga som fungerar som högläsning upp till årskurs nio
Jaenson; Stackars mig, en underbar saga om en flicka som ska fixa till det så att två vuxna som inte känner varandra ska bli kära och adoptera ett barn, berättaren själv...
Ulf Stark; Percys Magiska Gympadojjor, som har ett underbart inledande kapitel... Nakna bröst.... som får vilken lyssnare som helst att spetsa öronen...

Vidare har jag läst inledningsböckerna av
Ottesen; Drakherren
Ottesen; Sagan om Sigurd - vars böcker därefter inte går att ta ifrån eleverna, oavsett åldrarna så läser de som aldrig förr.

Jag läser också engelska barnsagor... men det är ett annat kapitel.

LÄS HÖGT FÖR ALLA!
Det är ett givande!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback