AVNAVLING

Jag är med i en berättelse, jag är med i en berättelse, jag är med i en berättelse. Och min GPS är med där också.

Du har klippt navelsträngen, säger min mamma således skrattande till vår uniformerade byråkrat. Och med den positiva och barnsliga energi med vilket hon mottar också de mest negativa nyheter, räcker hon över handen till polisen och skakar den varmt, nåväl, det här måste firas! För sedan gravitationen fallit på plats, och mitt ansikte fotograferats av maskinen till höger om oss, i vilken min namnteckning också matats in, och på vars lilla skärm jag kan se mitt liv summerat, är allt i min mammas ögon en ursäkt för en fest.

http://hypergrafi.blogspot.com/2008/09/tv-quijotska-pikaresker-och-en.html

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: johanna

Haha, känn dig fiktionaliserad!

Postat av: Mats

Finns dedt n ågot som inte är anledning till en fest?

2008-09-21 @ 18:58:13
URL: http://lumaol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback