TILLKLIPPNING




Jag har omsorgat mig själv. Min frisör och jag har känt varandra i tre år. Hon är mycket yngre än jag. Precis lika gammal som min dotter. Vi är aldrig överens. Det skrattar vi åt. Varje gång likadant:


- Jag tänkte behålla lite av längden.
- Jag tänkte att du skulle ha kortare den här gången.
- Jag kanske ska klippa bort den här.
- Just den tycker jag du ska ha kvar.
- Ska jag färga det lite höstmörkare...
- Jag tänkte du skulle ha ljusare, till och med blont...

Sedan när vi aldrig är överens talar vi om böcker, om livet, om än det ena än det andra, som vi är mer överens kring. Men det bästa är ... att jag alltid går tillbaka till henne. Jag är nöjd med hennes oliktänkande och hennes annorlunda och skillnadssyn på det jag tänker. Det blir så goda skratt. Jag böjer mig alltid. Hon är ung, hon vet vad det är som gäller och hon kan mitt ansikte. Det är det som håret handlar om... ansiktet.


Mest på skämt... levande staty på stenstod i slottspark!

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

Så fin du är, höst fin. Vem tog bilderna?

Postat av: Mats

Gammalt fint skånskt skämt:

"Varför får inte jag stjäla när Pidde stal?"



Det ser bra ut - och jag tror att ni är lagom många som har åsikter...

2008-10-13 @ 20:35:20
URL: http://lumaol.wordpress.com/
Postat av: IT-mamman

Det blev bra! Både håret och dig som staty. Men du... du står väl inte kvar där än? Kan bli kallt och stelt i längden. :)

2008-10-13 @ 20:59:00
URL: http://www.itmamman.se
Postat av: Camilla

Jag kan bara hålla med. Du är så snygg. Gillar de röda stövlarna - skarpt!

2008-10-13 @ 21:53:05
Postat av: Anonym

Gulliga ni!

Anne-Marie

2008-10-14 @ 08:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback