Gästinlägg ELEV (år 4) - Om engelska!




Engelskan 
             

Vi arbetar välldigt mycket med engelskan. En uppgift är att vi får ett papper med en liten text på. Och sen så ska vi ringa in dom ord vi kan. På så sätt lär vi oss välldigt mycket. Och i nästan alla ämnen så ska vi sammarbeta. Och Anne.marie ser också till att vi byter sammarbets kompis. Vi har läst engelsa böker och slagit upp i ordböker. Men det är roligt med engelska.Och när man blir älldre såfår man välldigt mycket andvändning av det. Det  får man nu med. Vi får leta fakta ur engelska texter. Idag fick vi leta fakta ur engelska texter om valar,spindlar och fåglar. 


vad lärde jag mig av allt det här:

jag lärde mig flera nya ord som jag inte kunde innan.
Det var roligt och  lagom svårt. jag bytte sammarbets kompis. och då lärde jag mig nya saker.

här är ord jag lärde mig idag:  jag vet vad mammal betyder. Vet du det?

1. Mammal = Däggdjur.
2. Beaks =  Näbbar.
3. Feathers =  Vingar.
4. Weighed =  Vägde.
5. Silk =  Silke.

Anne-Marie gillar den här meningnen:
Insects get tangled up in the silk, and the spinder eats them.

Jag eleven gillar den här meningen:
The biggest animal of all is a mammal that lives in the sea, the blue whale.  Och den här meningen förstår jag.  : ) 
jag är stålt över mig själv. 

ELEV i fyran


Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Wow, vad roligt att få lära sig engelska på det sättet! När jag var i din ålder kunde jag absolut inte ord som "mammal". Tänk vad du lär dig mycket och vilken bra använding du kommer att få för alla ord du lär dig! Tack för att du ville berätta om det.

Postat av: Marie

Du ska verkligen vara stolt över dig själv!! Tänk vad mycket du har lärt dig. NÄr du skrev att du gillade din engelska mening kom jag på ett engelskt ord som jag bara älskar - "cucumber" - jag tycker att det låter så vackert när man säger det. Vet du vad "cucumber" betyder? Om inte kan du kanske slå upp det i din ordbok, så har du lärt dig ännu ett nytt engelskt ord.

// lärare i en 4-6:a

2008-10-01 @ 19:21:06
URL: http://opedagogen.blogspot.com/
Postat av: annemarie

Jag är så stolt över min klass. A-M

2008-10-01 @ 19:21:33
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: annemarie

När jag läser det här inlägget av min elev tänker jag vilken ynnest det är att vara lärare. Så jag räcker ut min hand och vinkar till dig som skrivit det här. Vink vink från Anne-Marie... och om du läser det här... så kan du svara... Hej och hå, syns imorgon.

A-M

2008-10-01 @ 19:24:54
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback