FUNDERINGAR




Kan sniglar flytta ihop?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hej Anne-Marie!



Njaa... om sniglars liv och leverne vet jag erbarmligt litet. Du får berätta: Kan de flytta ihop?

Att en snigel kan hamna på ett öga det vet jag, ja - dvs om TV-licensen inte är betald.



Flera snigeldikter har jag långsamläst i mina dagar men du vet hur det är, glömskan raderar bort så mycket.

Men inte den här!



"I sniglarnas värld

är det de stora frågorna som avhandlas:

frågan om månens lutningsvinkel

mot jorden, det ljus som återkastas

när man skiljs från en vän, de regel-

bundet återkommande katastroferna i molluskernas

liv, det stilla nynnandet av en nästan bortglömd

melodi, föraningen om ett kommande regn, som talar

om stunden när allt ska återställas, så som det en

gång var

när sniglarna härskade över jorden".



Sven-Erik Klinkman

Sniglarnas värld, 1986

2008-10-12 @ 19:29:24
Postat av: Anonym

Hej Thord,

Jag tog bilden på skyltdockan. Och jag måste klura ut en liten fundering som hon har. Hon ser ledsen ut, och ser sig själv... och kanske tänker hon på sniglar och singellivet? Skyltdockan finns i singelriket. Därför fick frågan bli som den blev. Och tack vare ditt skrivande växte frågan och började leta sig fram till ett svar. Jag tror att två toleranta sniglar kan fixa det. Allt gott, Anne-Marie

2008-10-12 @ 20:00:32
Postat av: Mats

Oj så vackert!



Jag tänkte bara att de kan väl flytta sig tillsammans - åt samma håll...

Postat av: Anonym

Mats, de kan flytta intill varandra! Det var väl fint. Tack. A-M

2008-10-12 @ 21:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback