FRAMTIDENS SKOLA



Skoldebatt på TV ikväll. Jan Björklund talar om svensk skola och problemen i den. Jag längtar efter samtalet om skolan där man tydligt ser framåt. Vilken skola har vi om tre år? Vad behöver barn lära sig om tre år? Hur ser samhället ut om tre år? Detta problemsökeri - tänk att lyfta fram något bra, stärka skolan. Om det nu är två miljoner människor som är knutna till svensk skola på något sätt så är det ganska kränkande att tala i dåtid och inte i framtid.

Om några år... då kommer denna lilla unge till skolan. Det är knappt fyra år dit. Jag vill se framåt!
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Seth Norberg

Mycket bra fångat!

Det är få som lyckas skapa engagemang genom att sprida en positiv och förväntansfull bild och vision.

Det är populistiskt att skrämma med svarta bilder.

2008-10-23 @ 23:20:45
Postat av: Lena

VILL SE FRAMÅT?? AnnMarie - du ÄR en av dem som GÖR det - alltså SER framåt! Hela tiden. OK -du fångar ögonblicket i klassrummet - i mötet med eleverna - du fångar ögonblicket i dina bilder OCH GER OSS DET! - Men hela tiden känner vi - vet vi - att du tänker framåt!! Tack för detta - att du ger oss NU och FRAMÅT.

2008-10-24 @ 00:33:03
Postat av: Anonym

Seth och Lena, tack!

Jag vill framtiden. Och de som ska springa omkring i den med starka ben och tankar. A-M

2008-10-24 @ 06:57:40
Postat av: Jonas Hällebrand

Håller med förgående skribenter. Hej Anne-Marie!

Tyvärr tyckte jag det lilla jag såg, de sista 10 minuterna, att debatten som vanligt handlade om billiga poäng. framför allt tyckte jag att Oredsson skall hålla sig till grävande journalistik för som programledare är han en total katastrof. roligt att se att vissa höll sig till bra argument. VD för friskolan var saklig och höll sig till salotugent förhållningsätt och min hjälte Igor också. Heja Igor!

Postat av: thord wiman

Hej!



Jag tycker dina ord känns rätt. Vi måste fokusera framåt och... jaha. Redan har jag glömt vad jag skulle skriva.

Försvann alltsammans när jag drunknade i dessa underbara djupblå fjällsjöar till tillitsfulla barnaögon som ju berättar mer än vad tiotusen på tiotusen väl valda ord någonsin kan beskriva, uttrycka, förmedla.



Tack för den bilden!

2008-10-24 @ 16:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback