FÖRSTA ÅRLIGA KONFERENSEN

Ser fram emot dessa tre dagar -
Pedagogisk bedömning i samverkan mellan forskning och utbildning.
Det är den första årliga konferensen. Konferensens syfte är att övergripande och ska bidra till att stärka svensk och nordisk kunskapsutveckling inom området. Tema är - prov, utmaningar, validitet, bedömningar i klassrummet, bedömningar i högre utbildningar.
Jag har ju min bok i åtanke... och mitt uppdrag från Huddinge kommun ... det blir att anteckna, fundera, tänka, bidra, tala, tycka, fråga, tänka, skriva, anteckna... kort sagt ... vara öppen... och inse skolans framtida uppdrag. Den att ge skriftliga omdömen.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj det låter spännande. På måndag har vi höstlov och då ska jag gå och lyssna på Torbjörn Hortlund om summativ och formativ bedömning. Det ska bli intressant. Sedan följer två dagar med diskussioner om bedömningar och skriftliga omdömen. Det verkar som om Sveriges alla lärare just nu informeras, samtalar, funderar och utvecklar sig kring dessa ämnen. Fick du dikten? Hälsningar från en solig ö och ännu en nyklippt lärare :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback