GNUTTA KÄRLEK och LIVETS MENING




Vad är meningen?
Denna eviga fråga.

Meningen för mig är den jag nu uttalar.
Och vem är jag i denna mening?
Jag började mitt liv med ett litet, litet människopip.
Jag tror jag kommer avsluta mitt liv på samma sätt.
Med ett litet pip.

Men däremellan kommer jag båda att viska, vara högljudd, skratta och gråta.
Men kärleken? Det är nog själva kraften. Närheten i meningen det meningsfulla.

Läs
http://plommenad.blogg.se/2008/october/meningen-med-livet.html?_tmp=2a1de91dffd6ee6a928547f711be30c9777e778b
Vem är jag? frågar skribenten där.
En jag tycker mycket om, svarar skribentens livskamrat.

Så ska det vara -  ungefär så!

Anne-Marie

som tackar Plommenad för en liten vacker berättelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback