SÅ GAMMALDAGS...




- Ni får till läxa att plocka med er tio engelska titlar från CD-skivor? tänkte jag. Jag ger väldigt sällan läxor, men det här är en ganska rolig läxa.


- Men, men ... svarade eleverna. De såg ut att inte förstå.

Förtydligande:

- Tio engelska titlar från CD-skivor...

- Men, men ... sa eleverna i sann förtvivlan.
- Ja ... är det inte en bra uppgift, frågade jag ...  en aning fundersam.
- Jo, jo ... men får man ta titlarna från mobilen?

Jag kände mig som om jag vore från dinosaurietiden.
Gammal, gammal, gammal.

Förtydligande:

- Ta låtar från var ni vill - men tio stycken engelska titlar?


Då föll allt på plats.
Jag minns mina stora, stora runda LP-skivor, jag minns singlarna också, jag minns min rullbandspelare och tioitopp. Jag är gammal. Väldigt gammal.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: A

Jag känner igen det där, jag är också gammal fast jag är egentligen ganska ung. Det gå lite för fort, jag hinner inte med.

Postat av: Marie

Nej inte är du gammal, du är erfaren ... ;D Min brorson blev helt förundrad när hans pappa visade honom hur en LP skiva fungerade. Den spontana frågan från sonen blev: - Va, kan man spela den på BÅDA sidorna?

2008-11-18 @ 20:10:33
URL: http://www.opedagogen.blogspot.com
Postat av: Kersti

Det är svårt att riktigt förstå ibland, att det hänt så väldigt mycket på så relativt kort tid (tycker vi). Ibland känner man sig väldigt ouppdaterad. Det är bara så.

2008-11-18 @ 22:16:37
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena

HAHA - jag minns när jag läste fysik i "vuxen ålder". Då skulle vi labba på centrifugalkraft och läraren hade tagit fram en gammal grammofon. Ynglingarna som labbade i gruppen bredvid oss vände och vred på apparaten och undrade: "Hur får man igång den?". Min lab-kompis, i samma ålder som jag, gick över och sa: "Jag vill minnas att man gjorde så här...", så tog hon pickup-armen och drog ut den i ytterläget så det sa "klick" och skivtallriken började snurra. Grabbarna bara glodde .... :D teknikens under

2008-11-18 @ 22:39:04
Postat av: thord wiman

Aningens lite mossig fröken tycker jag... men okay då, en tiopoängare: My generation, The Who, 1965.

2008-11-19 @ 18:25:00
Postat av: annemarie

Hi hi - ni är underbara allihop... Thord ... Jag pussade min Beatlesaffisch godnatt varje kväll... A-M

2008-11-19 @ 18:26:57
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback