NYFÖDD BOK

Det är spännande med något nyfött.
Man känner sådan plötslig omsorg, som nyväckt alldeles intill det nyfödda.

Så kände jag idag då en av mina vänner kom ut med sin, ja vilken tur i ordningen, alldeles nyfödda bok. Jag tog den varsamt i mina händer. Tittade på den ömma modern som under lugg tittade hur jag förvaltade mötet med hennes lilla. Jag höll lite försiktigt. Värmde mina sinnen, Öppnade ögonen och öppnade försiktigt boken. Jag tänkte... jag får låna dina ord ett tag. Och om jag har tur så får jag följa med din nyfödda ut i världen. Där ute i världen får alla andra förvalta mötet. Jag kan åskådliggöra din nyfödda en aning. Så - här är födelseannonsen:



Jag ska läsa... så detta är lite reklam och ljus på något nytt. Nyfött med andra ord.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: annika

Hälsa Mia och gratulera!

Annika

2008-11-07 @ 14:23:57
Postat av: Mia

Tack så mycket, Annika! :-) Det är väldigt roligt och samtidigt hemskt pirrigt - förstås!

/Mia, den nyförlösta modern

2008-11-07 @ 18:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback