LIVETS UTSIKTER


För mig handlar livet om det lilla. Det är genom det lilla som det stora kan bli synligt. Om något blir för stort kan man förlora sig i det. Jag tror att kameran är mitt öga. Jag tvingar mig in i detaljer. Idag satt jag med min kamera och undrade... vad finns det att se idag. Framför mig hade jag min capu-kaffe-chino och en kanel - snäcka - bulle. Utanför det snajsiga kafeet sprang människor för fort förbi. Jag satt där jag satt. Ungefär detta såg jag framför mig.




Bullen var väldigt god. Utsikten var novemberkal. Lugnet över en kopp kaffe och en vilsam utsikt mot ingenting. Cafeägaren omsorgande:
- Mer kaffe!
- Mer sällskap, tänkte jag svara men det gjorde jag inte. 

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Lena

Det här är väldigt spännande. Min pappa är kriminalfotograf till yrket, han trodde att linsen skyddade honom från de hemskheter han fotograferade. Jag är osäker på om det kan stämma, jag tror visst att man påverkas. Ögat har också en lins, den registrerar den med.

Hälsningar

LEna

2008-11-17 @ 19:07:49
Postat av: Kersti

Åh då hade jag velat vara just där och med dig och inte där jag var. Det var i och för sig intressant till viss del men inget gott kaffe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback