FREDAGSMYS




Nja - det blir en aningens fredagspys för min del. Ska grotta ned mig i soffan,med mitt manus som är redigerat och genomarbetat, några kommentarer hit och dit, bildernas placering och lite sådant smått och gott. Nja, så är det nu inte. Det är inte smått och gott utan ett ganska omfattande arbete som ska vara klart måndagmorgon. Jag har ett och annat ord att väga på guldskål ... men vintern, kylan och mörkret gör det gott att vara inomhus ... och det ensamma härhemma ... tja ... denna fredag är det helt ok. Så kan det också vara. För att roa mig tittar jag igenom några gamla skivomslag. Ni vet sådana som fanns då dinosaurierna var bebisar. 


Anne-Marie,

som har varit på mitt förlag och skrattat, samtalat och avsmakat gott kaffe, för att senare träffa en vän på ett fik för mera kaffe och samtal tills mörkret föll över alltsammans och helgens första timmar kunde välkomnas.

Kommentarer
Postat av: Mats

Så glada de är! Och vilka rekorderliga leenden!



Vem behöver soffa när det finns sådana stabila karlar...

Postat av: Kersti

Jag glömde säga tack!

2008-11-21 @ 18:18:32
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: thord wiman

Hallå där - Fröken!



Oj... vilket crescendo på din och din lilla fyras arbetsvecka... media på besök - Fjärilspirrigt!



Lägg nu en stund åt sidan ditt manus, din väldeliga guldvåg, alla dina ord och lyssna lyhört på detta lilla rara, finstämda guldkorn på bl.a. ämnet fotografier, gestaltande en tid för länge, länge sedan.

Min, eller din eller vems som helst.



"Bookends simon & garfunkel music video"



(Obs! Skall vara 1:17 min. i längd, allt annat är inte korrekt...)



Obs igen! Styckets karaktär och allmänna påverkan kan vara liiite sövande i sinnet så vad du än gör - SOMNA INTE med kinden mot tangentbordet!

(Placera gärna ut en mjuk kudde på dess plats. Slut förmaning.)



VEM är hon - flickan på konvolutet - femtiotal?



En god hälsning från thord.

2008-11-21 @ 20:25:43
Postat av: Anonym

Hi hi - jag har hunnit halvvägs genom mitt manus... och oj så bra BOOKENDS passar... ticketack. A-M

2008-11-21 @ 20:59:00
Postat av: IT-mamman

Allt gott denna myskväll, vännen!

2008-11-21 @ 22:12:01
URL: http://www.itmamman.se
Postat av: Anonym

Ni är så omtänksamma om mig. Anne-Marie

2008-11-22 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback