Elev skriver om samarbete



SAMARBETE OCH SAMTALSPARTNER:
Hej jag ska berätta om varför det är bra att samarbeta.
Det är bra att samarbeta om man ska ha hjälp med något.
Om jag inte förstår så kan min samarbetspartner hjälpa mig om hon eller han kan det jag undrar om.
Vi läser texter för varandra och skriver utverderingar om hur det va att samarbeta med hon eller han.
 
                           SÅ HÄR SKREV MIN SAMARBETS PARTNER OM MIG:
                                
                                    Jag tycker att det var kul att jobba med dig!
                                    Du väntade in mig om jag halkade efter lite!
                                     Du lyssnade jette mycket och jette bra! 
                                      Vi tjafsade inte utan vi jobbade och hade kul!
                                      Vi fungerar bra ihop!
                                      Jag skulle kunna jobba ihop med dig igen det var   
                                                            JETTE KUL
                                        Du är en god lyssnare och en bra talare!
                                                       
                                               TACK FÖR ETT BRA SAMARBETE !

Elev år 4 fyra

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Elev år 4... Du måste vara en fantastisk samarbetspartner som får en kompis att skriva så fina ord om dig. Din kompis är säkert också en fantastisk samarbetspartner. Hur har du blivit en sådan god lyssnare och en bra talare? .... undrar jag som blir så nyfiken på dig.

Marie, lärare år 4,5,6

Postat av: annemarie

Alla elever i klassen är bra samarbetspartners. Ständigt medvetet fokus på samarbetet, lärarens medvetenhet och fokus på samarbeten, lyftandet av goda förebilder och svårigheter i samarbeten... jag ställer alltid frågor - vem samarbetade du med? Det ingår i själva samtalet jag för med eleverna. Eleverna gör det som organisationen medvetet verkar för. Allt gott Anne-Marie

2008-11-11 @ 19:17:03
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Lena

Underbart! Samarbete betyder för mig att två lyckas bättre ihop än två var för sig -tre lyckas bättre ihop än 2 + 1 osv. Summan mer än delarna.

Enkel addition gäller inte i sociala sammanhang tycker en gammal mattelärare! Jo, jo - 1 + 1 KAN bli mindre än 2 också...

2008-11-11 @ 21:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback