BIL-HU(V)S-FOTOGRAFERING



Jag skapar det väder jag vill ha genom att studera himlen genom färgen på bilplåten. Då plåtar jag det jag ser i den välputsade blåa bilhuven. Det blir oftast hus. Folk som går förbi undrar om jag fotograferar bilen. Det gör jag inte. Bilen är för mig totalt ointressant. Men för människor som tittar på mig så ser det ut som om jag går runt bilen och granskar den noggrant. Det gör jag inte heller - jag letar motiv i bilplåt och huvar. Jag letar motiv i vattenpölar också. Det är spegelbilden jag söker. Så smått som möjligt.

Anne-Marie,

som idag har prövat en knepig liten lins 50mm. Jag begriper mig inte så noga på den. Man får ställa in skärpan genom att röra sig fram och tillbaka. Jag prövade på mig själv. Såg att jag stack upp så då passade jag på. Det blev lite suddigt men jag sprang liksom bara förbi. Man får skynda sig om man är fotograf.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback