TOMRUM



Tomrum. Vilket märkligt ord.
Det tomma på mitt fotografi är tomt därför att det finns en ram som har till syfte att rama in någonting.
Tomrummet syns därför att det finns något som kan förväntas.
Om det bara vore en stolpe skulle detta inte längre vara något tomrum.
Tomrum anger att något fattas.
Fattas inget finns inte något tomrum.

Om ordet tomrum går att läsa i min fantastiska ordbok:
tomt utrymme, mellanrum, lucka.
Och så får man en liten mening som ska hjälpa till att sätta in ordet i sitt sammanhang:

"naturen avskyr tomrum"

Det kändes som jag gick i mål.
Mitt fotografi och min text fick en förening i ordboksförklaringarna.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Kersti

men jag tycker att tomrum och mellanrun inte riktigt är synonyma. Mellanrun behöver inte nörvändigtvis vara tomrum.

Här på jobbet är det inga tomrum och inga mellanrum knappt andrum. Full fart med andra ord. Så är hela livet just nu. Det går lite för fort, allting. Skulle behöva ett mellanrum. Kram

2008-05-21 @ 14:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback