FRÅGAN

Frågan jag tänker och ställer:

MED VILKEN RÄTT KAN VI BEDÖMA BARN UPPIFRÅN OCH UTIFRÅN DÅ BARN KAN DEFINIERA SIN KUNSKAP INIFRÅN?

Jag skrev denna fråga med anledning av elevinflytande och barnkonventionen.
Samspelsviljan kanske handlar om den vuxnes förhållningssätt?

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Ulf Blossing

Ja... är ju helt rätt, tänker jag. Problemet är väl att vi lever i värld där vi ju också alltid bedöms utifrån... och hur förbereder vi våra barn på det?

Postat av: Mats

"Med vilken rätt?"



Didaktik har ofta beskrivits utifrån vad, hur, varför och då är undervisning och bedömning tekniska frågor.



Jag vill också återerövra den moraliska nivån och då handlar det om samspel.



Menar Ulf att det är skolans huvuduppgift att anpassa barn till ett bedömningssamhälle? Har du stöd för det i styrdokument?

2008-05-20 @ 13:23:32
URL: http://lumaol.wordpress.com/
Postat av: asapasa

Ännu en gång får jag med mig något som jag bara måste komma ihåg. Tack för alla tankar. Varför är inte du skolminister? :-)

2008-05-20 @ 22:33:52
URL: http://www.asapasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback