TÅSAGOR KAPITEL 13

image2366

Det var en gång en tåfamilj. De trängdes som familjer gör.
- Var glada ni, sa stora tån, att ni inte är fingrar. Dom har så mycket att göra.
- Åh ja, sa mellantån, vi har också ett och annat att stå i!
- Så du går på, sa stortån.
- Står på. Jag tänker inte stå på något.
- Äh, jag menade inte riktigt så. Jag menar du går på... det betyder ungefär att du bara ... ja ... går på!
- Åh ja...sa den lilla tån... jag skulle gärna vilja vara ett litet finger. Då skulle jag i alla fall ha ett finger med i spelet.
Ja, ni hör hur den lilla familjen trasslade till det med orden. Trots det höll de ihop. Tur var väl det ändå.

A-M skriver...utan bakgrund

Anne-Marie tänker.
Nu är de här igen. Tåsagorna!
Jag undrar varför. Var har de här på bloggen att göra?

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback