RIKEROM

Rikerom,
förlåt,
rikedom,
Följ med på bildpromenad!

image2255

Broar, vatten och bokstaven O.
Man säger O eller Å när något är väldigt vackert. Man lägger till ett h. ÅH!
Jag sa...
- Jag ser ett O!

image2256'

Man måste se upp när man är på främmande platser.
Ser man upp så ser man något annat.

image2257

Resa med lätt bagage. Tonvikten i dur.

image2258

- Signora, non, non, non... pekar en passerande. Pekar på kameran. Ger mig ett tecken att lyfta blicken en aning. Motivet finns inte i gatan. Men jag envisas. Jag ser något i gatans glatta vattenskikt.

image2259

En kardinal i Vatikanen. Den klarröda färgen annonserar något av högre makt. Färgernas betydelse. Jag hastar med kameran. Skyndar. Hinner knappt. Trycker av. Fotografiet är oavsiktligt suddigt men genast bestämmer jag mig för att tycka om just det suddiga.

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback