OMEDELBARA MÖTEN

image2349

Får jag?
Jag nickar mot ett sällskap jag ser på håll.
Får jag ta ett fotografi?
Svaret syns i gesterna.
Poliserna i pikebilen tittar ut och nickar de också.
Det är så märkligt det jag ser att jag inte förmår fånga helheten.
Jag är på språng.
Vidare.
Får jag?

Självklart svarar de.
Det jag såg var en svart ängel som lutade sig över en polisbil. Det var den bilden jag ville ha. Men de såg mig och ville ge mig en riktigt glad hälsning. En svart ängel och några poliser.
- Have a nice day ropade de efter mig.

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats Olsson

Jag är lite rädd för sådana där gatuartister som står staty i världens alla storstäder - kanske projicerar jag att de vill något och reglerna för fotografering och pengar är oklara.

Men de här verkar vara en kul typ! Avslutade han inte "Have a nice day" med det lagom kärvänliga "Luvv"?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback