NYFÖRÄLSKAD

image2296

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag har också fått en sådan knapp av en lite skamsen bibliotekarie som var kluven till kampanjen. (själv undrade jag om det var en förening för folk som brukade älska på bibliotek)

Jag tror att hennes invändning byggde på en misstro mot den här lite missionerande inställningen som ibland florerar bland hängivna humanister. Vi ska föra ut boken till folket. Vi ska lyfta er med den goda litteraturen.

Och - varför skulle den nationella nivån vara en garanti för kvalitet? Är statlig inblandning en garanti för likvärdighet? Jag ser problem med en starkt uppifråndefinierad tolkning av vad kvalitet är - vilka böcker - hur mycket pengar?

Vad ska vi då ha kommuner till?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback