LÄRA ÄR EN SLAGS RÖRELSE

image2265

Lärande handlar mycket om kommunikation. Vi är inte mottagande kärl när vi lär. Vi lär genom att ingå i sammanhang. Därför är det klokt att låta eleverna samtala med varandra kring ett undervisande fokus. Jag tror på rörelse och aktivitet då vi lär. Själv har jag svårt att sitta still och klura ut något - jag behöver röra mig omkring, göra något handfast, för att sedan koncentrera mig. Det är svårt att vara elev. Väldigt stillasittande och enblicksriktande.

Anne-Marie



Kommentarer
Postat av: Mats Olsson

Det verkar vara tufft liv som skyltdocka också! Vad tittar de på? Vad är det som gör dem så allvarliga?

För de är väl inte helt upptagna av att vara snygga och hårda?

Postat av: Anonym

Jo - de är helt upptagna med att inte uttrycka något alls. De tittar också förbi de flesta, därför förbiser vi dem. Okontakt. Anne-Marie

2008-03-06 @ 06:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback