HOTELLPORTIERN

Hotellportiern.
Han är av den gamla stammen. Värdig, äldre, kartorienterad. Nätet fungerar bara i hans absoluta närhet. Så intill hans disk sitter jag och skriver. Det händer därför att vi småpratar lite med varandra. Hotellportiern är egentligen tre personer. De är alla av den gamla stammen. Alla småpratar lite. Om ditten och datten. Jag visade min tunnelbanerulltrappebild för min hotellportier.

- Madam... you should have pepperspray... säger hotellportiern när han ser att jag rest ensam i den långa rulltrappan.
- Pepperspray?
- It could be dangerous out in Rome, säger min snälla hotellportier. And you got a camera...

Omsorgstänkande hotellportier!
Jag nickade.
Ska jag ha pepparspray så blir det ros - e - peppar!

Anne-Marie,
alldeles nu berättade jag för hotellportiern att jag skrivit om honom. Då plockar han fram pepparsprayen som han bär med sig och tillägger... man kan köpa pepperspray för anfallande hundar också... då börjar jag gapskratta... och då tillägger hotellportiern - kanske det är samma peppar för både hund och människa, och jag som köpte en för varje sort. Allvarligt talat.



Kommentarer
Postat av: Kersti

Oj oj vilka äventyr. Att komma lite vilse kan vara gott. Då kan man hitta saker man aldrig skulle hitta om man lkom rätt. Man för mycket vilse är obra. I många städer känner man i maggropen när man är på fel ställe. Då får man backa ur planteringen och ta en annan väg. Pepparsprej för hundar....:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback