HELIG LÖRDAG

image2245

Ett helt fönster med barnskyltdockor. Jag rusar in med min kamera
- May I? frågar jag alldeles för ivrigt, jag vill fotografera varenda docka, jag pekar övertydligt på min kamera.
- Si? svarar expediten mycket tveksamt. Hon vet inte vad hon svarar på.
Jag vet inte om hon förstår. Hon pustar ut i en lättnadens suck då hon själv slipper vara med på fotografierna.
Det är svårt när man inte förstår varandra.
Jag tilläts fotografera under närvaro av personal.

Väl hemma tittade jag noggrant på dockans leende och de märkligt välgjorda tänderna. Jag undrar ständigt varför barnskyltdockorna inte tillåts vara barn. De är så fint klädda. De har ofta så allvarliga miner. De har så välbeställda kläder. De borde leva rövare.

Anne-Marie,
som ska titta lite närmare på Vatikanstaten, det suveräna lilla riket mitt i Rom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback