Å-HÖRA-RE och Å-SKÅDA-RE

image2262

Det krävs platser för åhörare. Det krävs platser för åskådare.
Det krävs utrymme för att skapa något av det man har sett och det man har hört.
Det kräver ett slags görande.
Hela tanken är en skolfråga.

Anne-Marie,
efter min publicering av detta gick jag en bloggvandring. Hos Tysta tankar tyckte jag en del av det jag tänkte fick en annan dimension rent tekniskt och min text fick göra en ytterligare tankevända,
nu länkar jag till
http://lumaol.wordpress.com/2008/03/03/natverkslararen-overallt-hela-tiden/

och uppmuntrad av Mats gensvar tillägger jag:

PÅ - HEJA.
PÅ - ANNONSERA.
PÅ - SEENDE.
PÅ - GÅENDE.

Samtliga aktiviteter. ÅHÅ-jaja!

Kommentarer
Postat av: Mats

Jag tror jag är med - först skapar vi ett rum, sedan sätter vi dit stolar, sedan kanske det kommer någon och sätter sig där som öppnar öronen - därefter börjar det?

Eller har det egentligen redan hänt - när någon kom på tanken att vilja lyssna?

jag vill veta mer om det lilla Å-et? Vad betyder det?

Å=på? Påhörare, Påskådare?

Postat av: Anonym

PÅ - HEJARE.
PÅ - ANNONSERA.
PÅ - SEENDE.
PÅ - GÅENDE.

Samtliga aktiviteter.
Allt gott mats,
Anne-Marie

2008-03-04 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback