SÖNDAGSKAFFE




Över en kopp kaffe säger man ofta.
I en kopp kaffe lägger jag ingenting.
Svart ska det vara.
Över en kopp svart kaffe skulle jag säga.
Vad är då över?
Det blir inget över efter en kopp svart kaffe.

Över en kopp svart kaffe betyder att samtala med någon.
Det betyder att träffas i en slags helig stund - över en kopp kaffe -
och samtala om ditten och datten, och inte ha en aning om vart samtalet leder,
eller tar vägen. Den ena pratar på och den andra surplar i sig.

Över en kopp svart kaffe,
med ingenting i annat än svart kaffe,
har jag lyssnat på många små berättelser,
skrattat åt tidningsankor och finurat ihop ett och annat.

Så är det med kaffe.
Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Stiin

Den var faktiskt bra :)

Postat av: thord wiman

Brödtext har jag hört talas om, bibeltext och sångtext. Nu också "javatext". Klart njutbart kåserat Anne-Marie - centralstimulerande.



Ja, lite "författarkaffe" fastnar inte i vrångstrupen precis. Jag dricker helst i kåsa nykokt under himmelens fria fäste. Inte en droppe blir det över.

2008-06-24 @ 13:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback