IDE TILL SKOLAVSLUTNINGEN

Min årskurs femma och jag hade avslutning idag.
Jag funderade över vad att göra på själva avslutningsdagen.
Eleverna ville inte uppträda för föräldrarna.
Jag ville göra något göra.



Så alla fick göra sin egna tårtbit.
Lätt som en plätt.
Jag köpte färdiga tårtbottnar, sprutgrädde, jordgubbar, bananer, strössel, sylt, kokos, annan liten frukt och naturligtvis vaniljkräm. Allt i små skålar.
Med ett glas stansade jag ut sex stycken mindre runda tårtbottnar ur den stora. Det blev totalt 24 småtårtbottnar.

Sedan fick eleverna göra själva.
Äta också.

SOMMARLOV!
Anne-Marie


Kommentarer
Postat av: Kersti

Vilken underbar idé tycker jag som älskar tårta.

Postat av: Sara ;)

Hej där,

vilken enastående bra ide!

Passar ju tillochmed ( inte ett ord va..?) på barnkalas...jag som har en liten grabb som snart fyller sex år...

Hmmm

Tack för tipset, ha det bäst tills vi syns/hörs igen!



Kram Sara ;)

2008-06-06 @ 08:15:32
URL: http://saramjohansson.blogspot.com
Postat av: Vicktoria

Välkommen sommar!



Mina bästa kramar till Dig, A-M!



Vicktoria

2008-06-06 @ 11:07:17
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback