CREATED BY A SCHOOLTEACHER



Jag går alltid i matvarubutiker då jag är utomlands. Jag måste få en inblick i hur människor handlar sina dagligvaror.
Jag går mellan alla rader - toapapper, tandkräm, barnmat, hundmat, grönsaker, köttdisken - alla hyllor läser jag av.
Detta har jag gjort i många år och på alla de platser jag varit på. Jag tittar också på hur människor handlar, vad de plockar i sina rullvagnar, vad barnen vill ha.

Det finns många hyllor för snabbmat i småförpackningar utomlands. Detta beror på att skolbarn inte har skolmat. Skolmatsbristen betyder att föräldrar köper småförpackningar till sina barn. Dessa säljs i sin tur i storpack. Men innehållet är skröpligt ofta - potatischips, yello, sötade produkter -  jag prisar den svenska skolmaten högt efter att ha tittat närmare på dessa skolanpassade varor.

Men ibland syns skolan i annan form - lärare som gör - och här har en lärare gjort något. Det är så stort att man annonserar om det - CREATED BY A SCHOOLTEACHER! Det är tydligen en försäljningstanke. Detta att en lärare har skapat. Marknaden är därmed öppen för lärarens görande tycker jag.



Dags att annonsera vad vi faktiskt gör i skolan med andra ord!
Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback