BLOGGTIPS - SVENSKA PANOPTIKON

Känner nog lite hemlängtan.
Bloggade lite i svenska bloggar.
Fann en fullkomligt underbar blogg.
Den vill jag ge er möjlighet att besöka.
Utdrag ur bloggens ide:

När nu namnet Svenska Panoptikon återerövras så är det i bloggens form. Folkbildning och kuriosa är fortfarande ledorden, om än just folkbildningsaspekten ska tas med en nypa salt. Bloggen speglar mina intressen och eftersom dessa stundom är milt sagt smala så kommer jag inte heller att skriva om eller debattera de stora breda ämnena för dagen. Bered dig istället på ytterst subjektiva nedslag i historien (främst Stockholm vid sekelskiftet), litteraturen (en del Sherlock Holmes kan det bli) och nöjesvärlden (i synnerhet äldre, lättsam underhållning). Gärna sådan kunskap som håller på att försvinna ur det allmänna medvetandet. Och banne mig om inte detta kan tolkas som lite folkbildande ändå.


http://svenskapanoptikon.wordpress.com/

Anne-Marie

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att du har besökt "Svenska Panoptikon"! Mattias som har den är jag bekant med sedan läääänge, både genom vårt intresse kring Sherlock Holmes och gammal svensk film :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback