UTPLACERAD FARA



Denna vackra plats i Edinburgh lockar ögonen att titta runtomkring, lite i ögonhöjd så att säga.
Inte ser jag upp... nej... jag ser mig omkring i lagom höjd. Väl vid denna träbro traskar jag aningsölöst på. Ovetandes om faran med att gå här om det är regnigt och blött. Vilket det för övrigt är så ofta att man inte tänker på att alla platser förmodligen är väldigt hala och att man kan trampa i vilka vattenpölar som helst. Är man i Skottland är regnet inte det man funderar över. Man funderar inte alls på var man sätter fötterna heller, ifall det nu är så halt, eller om det skulle innebära fara. Nej i - drizzling rain - oh it´s a wonderful drizzling rain today - så går man på. Skulle jag av formodan se upp, se varningsskyltarna, skulle faran komma över mig med kraft - och jag skulle glad i hågen - gå över denna träbro med orden - Hit med lite farligheter!
Vilket mod!

Vilket övermod att sätta skyltarna så högt!
Men å andra sidan - vad vore livet utan utmaningar och lite faror!

Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback