TILLFÖRANDE

Ett förhållande som vill gott och väl ska verka tillförande,
inte dra av eller ifrån något.... inga avdrag på det personliga  -
TIllföra glädje, tillföra mening, tillföra förtroende,
tillföra gemenskap... tillföra vilja och framtidshopp,
tillföra en gemensam historia.

Jag hörde Leif Silbersky sommartala idag.
Hans röst bröts flera gånger, det blev känslovibrationer då han talade om sin hustru,
sina barn, sin familj, sina barnbarn...

Jag blev uppriktigt varm om hjärtat.
Jag tror Leif Silbersky talade om själva livstilliten och gemenskapandet.
Jag tänker att skrattet måste finnas levande...
i alla fall leendet...
och överseendet.

Så det är tillförandet,
inte fråntagandet...


Anne-Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback