NI TRE - FIKASAMTALET


Bevisligen arbetade jag en liten, liten stund!

Det började med en fruktansvärd historia om en katt
på fiket där jag med manushögen satt

Jag råkade höra... var tvungen att säga några ord
Jag blev så nyfiken på samtalet vid angränsande bord

Tre timmar senare återvänder jag hem
och tänker så fint och vänligt om dem

som satt där de satt
och lockade till många skratt

och samtal om allt mellan himmel och jord
böljande snart över vårt nu gemensamma bord

Klätterutsikter, bokförfattaridéer, fotografering
tänk att allt kan hända på en uteservering.

Så ni som var där
skriv ett hej när ni är här!



Anne-Marie
en aning på rim


Kommentarer
Postat av: Johan Larsson

Tack för en underbar fika. Hoppas vi ses snart igen.

Johan

2008-07-30 @ 17:42:41
Postat av: Anne

Hej!

Nu har jag läst din blogg i två månader och har blivit jättenyfiken på vad det är du skriver. Vad handlar boken om?

Det är kul och tänkvärt att läsa det du skriver.

Anne

2008-07-30 @ 21:08:45
Postat av: johanna

Haha, lovely, just lovely! Möten är alltid bra.

Postat av: Annemarie

Kära Anne,

Jag kan inte berätta ännu... men det handlar om en skolsak. Du får återkomma till bloggen, för så fort det finns ett omslag så - vips så... gör jag reklam för det jag skrivit. Vi räknar med att den finns ute inom loppet av några, några veckor... allt från nu till september... jag gör det sista nu.

Bäste Johan,

det var ett trevligt, trevligt, trevligt fikastund. Jag skrattade och allvarade så det stod härliga till. Vilka cafégäster vi blev.

Johanna,

minns du den där gången på fiket i Edinburgh där slutligen hela cafet talade med oss... ungefär så!

Fnitter och glädje...

Anne-Marie

2008-07-30 @ 22:45:11
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Hugo Heden

Hallå!



Ja, det var verkligen en supertrevlig fika, det är verkligen softish när det blir så där :-)



Jag hade inte hunnit komma ännu när ni pratade om katten, men jag har idag sett de där lapparna som är uppsatta här och var i Hornstull om den saknade Bobsan. Hmm, jobbigt, undrar om ägarna har fått beskedet ännu.



Vi ses!



Hugo

2008-07-31 @ 17:57:28
Postat av: Annemarie

Hej Hugo!

Japp... jättekul.

Anne-Marie

2008-07-31 @ 22:22:08
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Marion Johansson

Hej!

Jag uppskattar verkligen en fikastund, när det blir så bra. Det blev ett trevligt avslut på semestern o tackar än en gång för att du tyckte om bilderna.

Ps. Hedrad



kram Marion



2008-08-02 @ 19:02:51
URL: http://annemariekorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback