MÖTEN och LEENDEN



Fotograferingsrunda i mitt Stockholm.
- Hejsan! Hur är det med dig, säger killen på mitt fikastamställe. Kommer du in på en fika imorgon?
Han är alltid så glad och så vänlig mot sina kunder. Flera av gästerna är trogna stamkaffedrickande gäster.

Jag  ler sedan under hela min promenadrunda. Så är det med vänligheten. Den är så lättburen. Jag går vidare till en affär där det finns en skyltdocka jag vill fotografera... och slutligen hamnar jag med bok och något att dricka på Cafe Rival på Södermalm. Min kamera på bordet skapar nyfikenhet...
- Är du fotograf, frågar en kvinna, och pekar på kameran.
Ett långt samtal senare konstaterar jag att Stockholm är en vänlig stad. Det kan vara bra att veta.

Anne-Marie,
som visar en helt annan skyltdocka jag fotograferade idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback